World Stories

Homestay με ντόπιους στο Βιετνάμ

Mια χώρα που θα εκπλήξει τον επισκέπτη από την απίστευτη ομορφιά της, την πεντανόστιμη κουζίνα, τα εκατομμύρια μηχανάκια και τις κόρνες στο δρόμο.

Αυτό όμως που κάνει ξεχωριστό το Βιετνάμ, είναι οι φιλόξενοι άνθρωποι.    Μια από τις δυνατότερες εμπειρίες που ζήσαμε με τον φίλο και συνταξιδιώτη Ιωάννη ήταν που μείναμε ένα σαββατοκύριακο σε homestay (σπίτι ντόπιων) στο χωριό Ta phin στη Sapa κοντά στα σύνορα με την Κίνα.

photo by yannick_hennessy

Η οικογένεια που μας φιλοξένησε ανήκει στη φυλή των Red dhao.    Φτάνοντας στη Sapa, δεκάδες γυναίκες από διάφορες φυλές σε πλησιάζουν για να πουλήσουν εργόχειρα ή να σε καλέσουν να μείνεις στο σπίτι τους έναντι ενός μικρού ποσού. Οι περισσότεροι τουρίστες μένουν στην κωμόπολη της Sapa, εμείς όμως επιλέξαμε να ζήσουμε την αυθεντική εμπειρία του homestay κ δεν το μετανιώσαμε.

Η διαδρομή μέχρι το χωριό Ta phin είναι 12 χλμ πεζοπορίας και γίνεται μέσα από μονοπάτια σε χωράφια και χωματόδρομους, σε μια πανέμορφη φύση και η θέα είναι μοναδική.

Σε όλη τη διαδρομή μαθαίναμε για τη ζωή της φυλής της κα May που θα μας φιλοξενούσε. Η συγκεκριμένη γυναίκα μιλούσε αγγλικά που είχε μάθει από τους τουρίστες! Μόλις φτάσαμε στο σπίτι της, η οικογένεια μας υποδέχτηκε εγκάρδια κ αμέσως αισθανθήκαμε μέλη της. Την καρδιά μας έκλεψαν τα δυο ανιψάκια της που στην αρχή μας κοίταζαν περίεργα αλλά μετά που μας συνήθισαν, παίζαμε με τις ώρες!

Το σπίτι της οικογένειας είναι αρκετά απλό, με τσιμέντο κάτω και μια παραστιά (που λέμε στην Κρήτη) με φωτιά που χρησίμευε για κουζίνα. Λίγα υλικά αγαθά μέσα στο σπίτι αλλά γεμάτο αγάπη από ότι διαπιστώσαμε. Η οικογένεια της May διαθέτει πολλά ζώα τα οποία φροντίσαμε στη διάρκεια της μέρας. Η May μας πρόσφερε ένα χλιαρό τσίλι,ένα ρόφημα που πίνουν αρκετά συχνά και άρχισε να μαγειρεύει το μεσημεριανό. Βοηθήσαμε και εμείς όσο μπορούσαμε και με όλη την οικογένεια απολαύσαμε το γεύμα.

Η φυλή των Red dhao ειδικεύεται στο herbal bath (μπάνιο με βότανα) που μαζεύουν από το δάσος. Έτσι μετά το γεύμα μπήκε στη φωτιά ένα μεγάλο καζάνι με βότανα. Απολαύσαμε ένα υπέροχο μπάνιο τόσο σε μυρωδιά,όσο κ σε αίσθηση! Στη συνέχεια θέλοντας να βοηθήσουμε την οικογένεια, πήγαμε μαζί με την οικοδέσποινα μας στο δάσος να μαζέψουμε ξύλα. Αγοράσαμε κ κάποια εργόχειρα που φτιάχνει η οικογένεια για έξτρα εισόδημα.

photo by tamayandme

Πριν το δείπνο καθίσαμε με τον σύζυγο της May και δοκιμάσαμε την πίπα καπνίσματος (πολύ βαρύς καπνός!!!). Το δείπνο ετοίμαζε ο σύζυγος και όπως μάθαμε στο Βιετνάμ οι άντρες βοηθάνε αρκετά στις δουλειές του σπιτιού. Φάγαμε μαζί με την οικογένεια και συζητήσαμε για πολλά.

Πέσαμε νωρίς για ύπνο καθώς οι άνθρωποι εκεί κοιμούνται νωρίς και σηκώνονται πολύ νωρίς το πρωί για τις δουλειές τους. Το πρωί κάναμε μια μικρή βόλτα στο δάσος και πήραμε το δρόμο της επιστροφής για Sapa.

Η εμπειρία να μείνεις με ντόπιους είναι κάτι που πάντα αναζητώ στα ταξίδια μου .Έτσι έρχεσαι κοντά στη νοοτροπία και την κουλτούρα του λαού. Το homestay συστήνεται ανεπιφύλακτα,τολμήστε το κ δεν θα χάσετε!

Featured photo by globetrotting_professor

© 2019, Mpampis Panteris. All rights reserved.

Έχει πάθος με τα ταξίδια, όνειρο του να γυρίσει ολο τον κόσμο. Όταν δεν ταξιδεύει, πεζοπορεί στα βουνά κ τα φαράγγια της λεβεντογεννας Κρήτης όπου και κατάγεται. Αγαπημένος προορισμός είναι...πάντα ο επόμενος! ''Μια αστραπή η ζωή μας, μα προλαβαινουμε'' το μότο που τον ακολουθεί.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.