Greece All Over Me

Καρπενήσι: Ο τόπος που η φύση πρωταγωνιστεί

Εδώ και καιρό ψάχναμε ένα απόλυτο προορισμό με μοναδικό πρωταγωνιστή τη φύση και τον βρήκαμε περίπου 290 χιλιόμετρα από την Αθήνα. Μετά από 4 ώρες οδήγηση βρεθήκαμε στο νομό Ευρυτανίας με πρωτεύουσα το Καρπενήσι.

Για τη διαμονή μας επιλέξαμε να μείνουμε σε ένα κοντινό χωριό το Κλαυσί και στον πανέμορφο παραδοσιακό ξενώνα το ‘Μαγεμένο Βουνό᾽. Κατά την άφιξη μας συναντήσαμε ένα απόλυτο χειμερινό τοπίο με το χιόνι απλωμένο από την προηγούμενη νύχτα, το οποίο όμως σε καμία περίπτωση δεν μας πτόησε.

Το πρώτο μέρος που επισκεφθήκαμε ήταν η Ιερά Μονή Προυσού, περίπου 28 χιλιόμετρα νότια από το Καρπενήσι. Χτισμένη σε μια βραχώδη περιοχή ανάμεσα στα βουνά Καλιακούδα και Χελιδόνα, δεν μπορεί από το να σου προκαλέσει θαυμασμό και παράλληλα γαλήνη και ηρεμία, όταν παρατηρείς ένα τέτοιο επιβλητικό μέρος.

Η ονομασία της οφείλεται στο γεγονός ένας νεαρός μαζί με τον υπηρέτη του έφερε την εικόνα της Παναγίας από την Προύσα για τη γλυτώσει από τη μανία των εικονομάχων. Η εικόνα, έπειτα από θαύματα, υπέδειξε την περιοχή που ήθελε να χτιστεί η Μονή. Να τονίσουμε ότι η Ιερά Μονή Προυσού χρησιμοποιήθηκε και ως ορμητήριο και καταφύγιο κατά τη διάρκεια του 1821. Στο σκευοφυλάκιο θα συναντήσετε οπλισμό του Γεώργιου Καραϊσκάκη, λάφυρα από Οθωμανούς αλλά και ιερατικό υλικό από Ρώσους κληρικούς. Υπάρχει επίσης εκκλησάκι των Αγίων Πάντων, που κτίστηκε το 1754.

Σε απόσταση λιγότερο των 4 χιλιομέτρων, επισκεφθήκαμε το αλλαντοποιείο Στρεμμένου με προϊόντα φυσικής ωρίμανσης μέσα σε ένα απίστευτο περιβάλλον από έλατα, πλατάνια, ποταμάκι και ξύλινες γέφυρες. Δεν έχουμε μυρίσει ποτέ πιο όμορφη μυρωδιά από αλλαντικά όπως αυτήν, με κανένα ψήγμα υπερβολής. Δοκιμάσαμε προσούτο, σαλάμι αέρος και μπέικον καπνιστό αλλά διαθέτει κι άλλα προϊόντα. Υπάρχει μια ξύλινη εξέδρα όπου μπορείς να καθίσεις να διαβάσεις το βιβλίο σου δίπλα στη φύση ή να ακολουθήσεις το μονοπάτι που οδηγεί σε όμορφα τοπία με ξύλινες γέφυρες. Σε κοντινό σημείο βρίσκεται η πηγή και ο καταρράκτης της Μαύρης Σπηλιάς.

Εάν είστε περισσότερο φίλου του ψαριού στο γυρισμό μας σταματήσαμε στο ιχθυοτροφείο ᾽Καπνιστή Πέστροφα᾽, το οποίο βρίσκεται στους πρόποδες του Καλιακούδα και δίπλα στο γραφικό χωριό του Γαύρου. Κάναμε μια περιήγηση στις εγκαταστάσεις του ιχθυοτροφείου που είναι παράλληλα με τον Καρπενησιώτη ποταμό. Μπορείτε να απολαύσετε το ψάρι σας εκεί και τα παιδιά να ψαρέψουν μόνα τους τα ψάρια.

Στάση για φαγητό κάναμε στο Μεγάλο Χωριό στη ταβέρνα της Αντιγόνης αλλά πριν από το φαγητό κάναμε μια εξερεύνηση στα παραδοσιακά σοκάκια του χωριού. Το συγκεκριμένο χωριό βρίσκεται μόλις 14 χιλιόμετρα από το Καρπενήσι και είναι χτισμένο αμφιθεατρικά στους πρόποδες του όρους Καλιακούδα. Από την πλατεία του χωριού μπορείς να απολαύσεις τη θέα από την κορυφή του όρους Χελιδώνα αλλά και την κοιλάδα του ποταμού Καρπενησιώτη μαζί με τα διπλανά χωριά. Όλα τα σπίτια είναι πέτρινα, καλοδιατηρημένα και ακολουθούν την παραδοσιακή αρχιτεκτονική της περιοχής. Αν θέλετε γαλακτομπούρεκο και εκμέκ κανταϊφι, τότε να επισκεφτείτε με κλειστά μάτια ῾Το γαλακτομπούρεκο του Καρβέλη᾽.

Η επόμενη μέρα είχε περισσότερη ηλιοφάνεια και σκεφτήκαμε να πάμε για καφέ και δραστηριότητες στο Saloon Park, το οποίο βρίσκεται 3 χιλιόμετρα από το Καρπενήσι. Μπορείτε να κάνετε ιππασία δίπλα στον ποταμό Καρπενησιώτη μέσα σε δάσος σε μια πανοραμική θέα αλλά και δοκιμάσετε τις ικανότητες σας στην τοξοβολία. Αν έχετε και παιδιά τόσο το καλύτερο γιατί θα ξετρελαθούν.

Μπορούν να επιλέξουν ανάμεσα σε αναρρίχηση, παιδική πίστα κανό, τρενάκι και εναέριο πέρασμα. Επίσης μπορούν να κάνουν ιππασία σε μικρότερη διαδρομή. Στις διαδρομές ιππασίας υπάρχουν πάντα συνοδοί που θα σας μάθουν τις βασικές αρχές αλλά και θα σας ξεναγούν.

Σε απόσταση 5 λεπτών με το αυτοκίνητο συναντάμε το γραφικό αλλά και ιστορικό χωριό Κορυσχάδες. Το χωριό είναι άμεσα συνδεδεμένο με την ιστορία της Εθνικής Αντίστασης διότι κατά τη διάρκεια του Β᾽ Παγκοσμίου Πολέμου το 1944 πραγματοποιήθηκε στο σχολείο του χωριού η πρώτη εθνοσυνέλευση των μαχόμενων για την απελευθέρωση Ελλήνων, στην οποία οι εκπρόσωποι είχαν εκλεγεί από Έλληνες πολίτες έπειτα από μυστικές εκλογές.

Ο συγκεκριμένος χώρος έχει κηρυχθεί σε ιστορικό διατηρητέο μνημείο και λειτουργεί ως μνημείο Εθνικής Αντίστασης. Τα σπίτια του χωριού είναι πέτρινα αλλά και παλιά ανακαινισμένα αρχοντικά και διαθέτουν απίστευτη θέα, και πως να μη διαθέτουν αφού βρίσκονται σε υψόμετρο 940 μέτρων ανάμεσα σε βουνά.

Εάν είσαι φαν του καλού κρέατος, τότε πρέπει να πας με κλειστά μάτια στο Μικρό Χωριό και στην ταβέρνα ᾽Το Χωριάτικο – Νασιόπουλος᾽. Λέγεται ότι το βουνό λόγω του καθαρού αέρα και του υψόμετρου συνδυάζεται με έντονη κρεατοφαγία. Πραγματικά δεν έχουμε δοκιμάσει πιο νόστιμο κοντοσούβλι αλλά εξίσου γευστικά πιάτα ήταν η γουρουνοπούλα και το αρνί. Ρουμελιώτικες γεύσεις!!!

Το σέρβις ήταν άψογο όπως και ο χώρος υπέροχος. Περιμένουμε και τη δικιά σας γνώμη.

Το βράδυ πήγαμε στο Καρπενήσι για το δούμε πανέμορφα στολισμένο αλλά και να απολαύσουμε το ποτό μας με παρέα. Περπατήσαμε την ανηφόρα που οδηγεί στην πλατεία της πόλης, όπου και βρίσκεται το δημαρχείο της πόλης. Έκανε όμως τόσο κρύο που δεν μας επέτρεπε αρκετή ώρα για ξενάγηση. Σαν πόλη δε συγκρίνεται στην ομορφιά με τα γύρω γραφικά χωριά αλλά μπορείς να βρεις ότι θέλεις. Διαθέτει πλήθος καλοδιατηρημένων κτιρίων και λειτουργεί το ᾽Μουσείο Καρπενησίου῎.

Η τρίτη μέρα ήταν πιο ξεκούραστη και την αφιερώσαμε στο χωριό που μέναμε στο Κλαυσί, το οποίο βρίσκεται περίπου 6 χιλιόμετρα από το Καρπενήσι. Πήγαμε στο κέντρο του χωριού όπου φάγαμε βλαχομεζέ, κοντοσούβλι και διάφορες σούπες, ήπιαμε τα κρασιά μας στην ταβέρνα του ‘Μαθἐ᾽.

Στη συνέχεια απολαύσαμε ζεστά ροφήματα αλλά και πεντανόστιμα γλυκά στο ‘Καφέ της Χαράς᾽ (ω ναι, δεν υπάρχει μόνο στο Κολοκοτρωνίτσι) και μετά ακολουθήσαμε ένα περιπατητικό μονοπάτι το οποίο μας οδηγούσε στον παραδοσιακό ξενώνα που διαμέναμε το ‘Μαγεμένο Βουνό᾽, το οποίο σας συστήνουμε με κλειστά μάτια.

Το ‘Μαγεμἐνο Βουνό᾽ διαθέτει 7 δωμάτια από τα οποία 2 είναι σουίτες. Όλα τους έχουν υπέροχη θέα τα βουνά με τα έλατα και ακούς συνέχεια τον ήχο από το ποταμάκι που βρίσκεται σε κοντινή απόσταση. Το πρωινό που θα σου ετοιμάσει η Βαγγελιώ θα γλείφεις τα δάχτυλα σου, αφού όλα είναι από παραδοσιακά αγνά υλικά.

Τα δωμάτια έχουν τζάκια ή ξυλόσομπα και τα προϊόντα είναι Cocomat. Κάθε δωμάτιο είναι ιδιαίτερα διακοσμημένο και συνάδει με τη φύση, προσφέροντας σου μια μοναδική αίσθηση ζεστασιάς, οικειότητας, ξεκούρασης αλλά και πολυτέλειας.

Quiz: – Με ποια ευρωπαϊκή χώρα προσομοιάζουν την Ευρυτανία;

– Η Ελβετία της Ελλάδας

© 2020, TravelEat Thodoris & Mari. All rights reserved.

Travel Editors at 04

Γεια σας, είμαστε η Μάρη και ο Θοδωρής, ή αλλιώς οι TravelEat!

#CoupleTravel #Foodies #Travelcomfort

Γεια σας, είμαστε η Μάρη και ο Θοδωρής, ή αλλιώς οι TravelEat! Είμαστε το πρώτο travel couple του Travelvibe από το 2018. Αγαπάμε πολύ τα ταξίδια, τις γαστρονομικές εμπειρίες και μας αρέσει να μοιραζόμαστε αυτές τις εμπειρίες μας μέσα από τις φωτογραφίες και τα video στα social media μας. Συνήθως ταξιδεύουμε στην Ευρώπη και στα ελληνικά νησιά. Μας αρέσει πού να δοκιμάζουμε την κάθε τοπική κουζίνα που επισκεπτόμαστε ενώ έχουμε αδυναμία στην ιταλική. Η Μάρη τρελαίνεται για οτιδήποτε mainstream και famous brand ενώ ο Θοδωρής έχει αδυναμία να μαθαίνει την ιστορία για κάθε αξιοθέατο και πόλη. Γενικά, η Μάρη είναι ο κινητήριος μοχλός της καθημερινής λειτουργίας της σελίδας μας ενώ ο Θοδωρής αυτός που οργανώνει τα ταξίδια και γράφει τα άρθρα. Κάτι που πρέπει να ξέρεις για εμάς είναι ότι τα ταξίδια μας κυμαίνονται ανάμεσα σε mid-range και lux budget (αναλόγως τον προορισμό). Το αγαπημένο μας ταξίδι μέχρι στιγμής είναι η Λισαβόνα ενώ το Λονδίνο αποτελεί τον πιο συχνό προορισμό μας. Όσον αφορά τη γαστρονομία η Μάρη έχει αδυναμία στα επιδόρπια, προτιμά πιο κλασσικά πιάτα ενώ ο Θοδωρής είναι αυτός που τολμά να δοκιμάσει καινούριες γεύσεις. Η Μάρη μεγάλωσε στην Αθήνα και εργάζεται ως ψυχολόγος-ειδική παιδαγωγός. Ο Θοδωρής μεγάλωσε στο Ηράκλειο Κρήτης, αγαπά υπερβολικά την πόλη του και εργάζεται ως data scientist. Στον ελεύθερο χρόνο μας αγαπάμε πάρα πολύ τις βόλτες με φίλους αλλά και να οργανώνουμε ταξίδια. Ο Θοδωρής ακούει συχνά μουσική, σερφάρει στο internet (είναι news-freak) ενώ η Μάρη έχει αδυναμία στο shopping, να κάνει κατασκευές και να βλέπει τηλεόραση. Μπαίνοντας κάποιος στα social media κανάλια μας και ειδικότερα στο Instagram profile μας, μπορεί να δει όλα τα ταξίδια μας, τις γαστρονομικές επισκέψεις μας, το καθημερινό μας lifestyle αλλά και τα σχέδια μας για νέους προορισμούς. Τα ταξίδια για εμάς είναι αυτό που μας γεμίζει μέσα μας. Να εξερευνήσουμε τον κόσμο, τους ανθρώπους, τα φαγητά τους, τις συνήθειες τους. Πιστεύουμε ότι τα ταξίδια σε κάνουν «πλουσιότερο» και αυτός είναι ο λόγος που συνεχίζουμε να κάνουμε ολοένα και περισσότερα. #CoupleTravel #Foodies #Travelcomfort

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.