Europe Stories

Εντυπωσιακά μέρη στα Βαλκάνια που αξίζει να επισκεφθείς

Ότι αγαπάμε τα road trips το έχουμε δηλώσει, γι’ αυτό σε κάθε ευκαιρία για ταξίδι πάντα στο πίσω του μυαλού μας έχουμε να μπούμε στο αυτοκίνητο και να διασχίσουμε πόλεις, χώρες, σύνορα. Και έτσι κάναμε! Αυτή την φορά το είχαμε αποφασίσει να δούμε όσο το δυνατόν περισσότερα μέρη μπορούσαμε και να απολαύσουμε την κάθε στιγμή, χωρίς να έχουμε το άγχος να προλάβουμε κάποια πτήση, το καράβι κτλ.

Επιλέξαμε λοιπόν να επισκεφθούμε το Μαυροβούνιο, Κροατία και την Βοσνία – Ερζεγοβίνη, διανύοντας περίπου στα 1.600 χιλιόμετρα σε οχτώ μέρες, περνώντας από πόλεις, πεδιάδες και χωριά με ασύλληπτη ομορφιά και φύση. που όσες εικόνες κι αν είχαμε δει στο διαδίκτυο, από κοντά η ομορφιά γινόταν διπλή.

Ιωάννινα – Αλβανία – Μαυροβούνιο

Ξεκινήσαμε το ταξίδι μας αρκετά νωρίς το πρωί κι αφού περάσαμε τα πρώτα σύνορα Ελλάδας – Αλβανίας χωρίς κανένα ιδιαίτερο πρόβλημα, πάντα με τα βασικά έγγραφα (Α.Τ και πράσινη κάρτα για το αυτοκίνητο) που πρέπει να έχουμε μαζί και πολύ μικρή αναμονή, βρεθήκαμε να διασχίζουμε τους δρόμους της Αλβανίας που πραγματικά δεν περιμέναμε να είναι τόσο καλοί. Διασχίσαμε σχεδόν όλη την χώρα (περίπου έξι ώρες) χωρίς καμία στάση, μέχρι να φθάσουμε στα επόμενα σύνορα, αυτά που χωρίσουν την Αλβανία με το Μαυροβούνιο. Αυτό όμως που προσέξαμε και σίγουρα θα το επισημάνουμε και πιο κάτω στα -χρήσιμα tips- ότι στους δρόμους της Αλβανίας παρόλο που είχε πολύ αστυνόμευση, θέλει μεγάλη εως τεράστια προσοχή, μιας και οι οδηγοί της δεν φημίζονται και για την καλύτερη οδήγηση! Κι αυτά τα σύνορα τα περάσαμε πολύ εύκολα χωρίς καμία αναμονή και επιτέλους φτάναμε όλο και πιο κοντά στον τελικό μας προορισμό, το Κότορ όπου θα διαμέναμε για δύο μέρες.

Μαυροβούνιο – Κροατία

Και εδώ στους δρόμους θέλει μεγάλη προσοχή γιατί μερικοί δεν έχουν πινακίδες αλλά και κάποιοι είναι αρκετά στενοί. Το Κότορ από τα σύνορα απέχει γύρω στη μία ώρα και πενήντα λεπτά (90 χλμ), αλλά η διαδρομή είναι πραγματικά φανταστική, περνώντας από μικρά χωριουδάκια, κάστρα, παλιές πόλεις, εκπληκτικούς ναούς κ.α. Κάπως έτσι το Μαυροβούνιο μας εντυπωσίασε από τα πρώτα λεπτά της διαδρομής μας και πραγματικά δεν ξέραμε τι να εξερευνήσουμε πρώτο. Το Μαυροβούνιο βέβαια θα το συναντούσαμε πάλι στο τέλος του ταξιδιού, μιας θα επισκεπτόμασταν άλλα μέρη του πριν γυρίσουμε Ελλάδα! Συγκεκριμένα είναι ένα μέρος που τα έχει όλα, θάλασσα, βουνό, μεσαιωνικό κάστρο, παλιά πόλη, εστιατόρια με τέλειο φαγητό αλλά και αγορά που μπορείς να βρεις ότι χρειαστείς.

Αξίζει να περπατήσεις με ένα παγωτό στο χέρι με γεύση λεβάντα (τοπική γεύση) σε όλο το μήκος της προκυμαίας, να επισκεφθείς την πλατεία όπλων (Trg od Oruzja) με το πέτρινο ρολόι, να ανηφορίσεις για το ξακουστό κάστρο του San Giovanni κι αφού ανέβεις τα 1.300 σκαλιά και φθάσεις στην κορυφή, τότε θα απολαύσεις την πιο ασυναγώνιστη θέα ever! Ακόμη η βόλτα στα γραφικά πετρόχτιστα καλντερίμια με θέα τα βενετσιάνικα καπετανόσπιτα θα σου μείνει αξέχαστη. Οι μέρες όμως πέρασαν γρήγορα και με ένα σύντομο πέρασμα από το κουκλίστικο Πέραστ (Perast) και τα μικροσκοπικά νησάκια του, πήραμε το δρόμο για Ντουμπρόβνικ.

Κροατία – Βοσνία & Ερζεγοβίνη

Η διαδρομή από Κότορ για Ντουμπρόβνικ είναι περίπου μία ώρα και σαράντα λεπτά (90 χλμ) και είναι πολύ ευχάριστη καθώς την περισσότερη ώρα η διαδρομή είναι παραθαλάσσια. Στο Ντουμπρόβνικ θα μέναμε ακόμη δύο μέρες και ανυπομονούσαμε να ανακαλύψουμε το “διαμάντι” της Αδριατικής όπως οι περισσότεροι αποκαλούν. Είναι μια από τις ομορφότερες πόλεις της Κροατίας και είναι περιτριγυρισμένη από μεσαιωνικά κάστρα, παλάτια, εντυπωσιακούς ναούς, πλακόστρωτα δρομάκια και όμορφες γειτονιές που το κάθε σημείο είναι το τέλειο σκηνικό για φωτογραφία. Αξίζει να περπατήσεις στα περίφημα τείχη του, να εξερευνήσεις την παλιά πόλη που είναι από μόνη της ένα στολίδι, να επισκεφθείς το φρούριο του Αγίου Ιωάννη, να γευθείς τοπικές λιχουδιές αλλά και να απολαύσεις την πιο εντυπωσιακή θέα από τον λόφο Srd. Αν ακόμη βρεθείς καλοκαίρι μην παραλείψεις να κάνεις μια βουτιά στα τιρκουάζ νερά του.

Εμείς πάλι, αφήσαμε τις βουτιές για την επόμενη φορά και συνεχίσαμε το ταξίδι μας για την τελευταία χώρα της λίστας, που δεν ήταν άλλη από το εξωπραγματικά όμορφο Μόσταρ της Βοσνίας – Ερζεγοβίνης.

Βοσνία & Ερζεγοβίνη – Μαυροβούνιο

Η διαδρομή από Ντουμπρόβνικ για Μόσταρ θέλει προσοχή γιατί οι δρόμοι της Βοσνίας είναι αρκετά στενοί, χωρίς πολλές πινακίδες, παρόλα αυτά περνάς από διαφορά μικρά χωριουδάκια αλλά και τεράστιες πεδιάδες που το μάτι “χάνεται” στην απέραντη φύση. Πριν βρεθούμε στο Μόσταρ, όπου θα περνούσαμε τις επόμενες δύο μέρες, κάναμε μια στάση στους εντυπωσιακούς καταρράκτες Kravice. Είναι ένα από τα πιο δημοφιλή θέρετρα της χώρας και απέχει 40 χλμ από την πόλη του Μόσταρ, είναι ένα όμορφο πάρκο αναψυχής στην καρδιά της φύσης όπου οι εντυπωσιακοί καταρράκτες πέφτουν από ύψος 25 μέτρων και το τοπίο τριγύρω μαγεύει.

Τώρα ο προορισμός ήταν ένας, το κοσμοπολίτικο Μόσταρ! Αν και ολόκληρη η πόλη δεν έχει κάτι ιδιαίτερο να επισκεφθείς, η παλιά πόλη είναι ένα αριστούργημα που σου δημιουργεί βαθιά συναισθήματα από τα πρώτα κιόλας λεπτά. Με μακραίωνη ιστορία, εντυπωσιακές εικόνες γεμάτες γραφικότητα και ιδιαίτερη ομορφιά, πλακόστρωτα δρομάκια που τις περισσότερες ώρες της ημέρας σφύζουν από ζωή. Ένα πολύχρωμο πλήθος από τουρίστες κάθε εθνικότητας, γίνονται ένα με τους ντόπιους. Περπατώντας χαζεύεις παραδοσιακά σπίτια, μαγαζάκια κάθε λογής, κήπους, καφενέδες και καλλιτέχνες που όλα αυτά “μπερδεύονται” ταυτόχρονα με τις  μυρωδιές της λεβάντας  αλλά και του κεμπάπ στα κάρβουνα (παραδοσιακό φαγητό) που σου “σπάει” τη μύτη. Κάπου εκεί καταλήγεις να απολαμβάνεις την πιο όμορφη θέα ever! Την πασίγνωστη πέτρινη γέφυρα Stan Most, από όπου πήρε και το όνομα της η πόλη και σημαίνει “αυτός που φυλάει την γέφυρα”. Εκτός όμως από την γέφυρα αξίζει να επισκεφθείς και το Μουσείο της παλιάς Γέφυρας, το τζαμί Ταμπάκικα, το τζαμί του Πασά αλλά και το περίφημο τζαμί Καραντιόζ Μπεκ στο κέντρο της πόλης. Ακόμη αξίζει να περπατήσεις την παλιά αγορά Κουγιουντζιλούκ, αλλά και να επισκεφθείς το μοναστήρι των Φραγκισκανών, λίγο πιο έξω από την πόλη. Εμείς επίσης επισκεφθήκαμε και το παραδοσιακό χωριό Blagaj, μόλις 13 χλμ μακριά από το Μόσταρ.

Οι μέρες όμως σε ένα ταξίδι πάντα περνούν γρήγορα γι’ αυτό κι εμείς έπρεπε να πάρουμε το δρόμο της επιστροφής σιγά – σιγά, αυτό όμως δεν σήμαινε ότι δεν θα βλέπαμε νέα μέρη.

Μπούντβα

Στο πρόγραμμα μας είχαμε ακόμη κάποιες μέρες στο Μαυροβούνιο, όπου είχαμε να ανακαλύψουμε νέα μέρη, όπως η κοσμοπολίτικη Μπούντβα, την πρωτεύουσα Ποντκόριτσα, όπου πήραμε μια μικρή γεύση, αλλά και την λίμνη Σκόδρα. Το παραθαλάσσιο στολίδι του Μαυροβουνίου, η Μπούντβα (Budva) είναι η αγαπημένη των τουριστών και της νεολαίας, καθώς φημίζεται για την νυχτερινή ζωή και τα beach parties που την κάνουν σίγουρα ξεχωριστή. Μείναμε δύο μέρες που σίγουρα μας φάνηκαν λίγες, μιας και η πόλη έχει να σου χαρίσει πολλές δραστηριότητες και μέρη να δεις. Αξίζει να περπατήσεις στα γραφικά καλντερίμια της παλιάς πόλης, ατέλειωτες ώρες, να επισκεφθείς στις περίφημες παραλίες Ricardova glava και Mogren θαυμάζοντας το κομψό άγαλμα της Μπαλαρίνας, σύμβολο πια της Μπούντβα, από αυτό βέβαια το σημείο μπορείς να απολαύσεις και την πιο όμορφη θέα προς την παλιά πόλη. Ακόμη για ακόμη πιο εντυπωσιακή θέα, πρέπει να ανέβεις στην ακρόπολη, ειδικά της βραδινές ώρες που είναι φωτισμένη. Τέλος μια επίσκεψη στο διάσημο Sveti Stefan σίγουρα αξίζει να την κάνεις.

Λίμνη Σκόδρα – Ποντκόριτσα – Ιωάννινα

Την τελευταία μέρα στο ταξίδι μας επιλέξαμε να επισκεφθούμε την λίμνη Σκόδρα με το ψαροχώρι Karuc αλλά και την πρωτεύουσα  της χώρας Ποντκόριτσα. Η λίμνη Σκόδρα είναι η μεγαλύτερη λίμνη των Βαλκανίων και βρίσκεται ανάμεσα από την Αλβανία και το Μαυροβούνιο. Βρίσκεται στο νοτιοδυτικό τμήμα της χερσονήσου, σε μικρή απόσταση από την ανατολική ακτή της Αδριατικής Θάλασσας, με το μεγαλύτερο τμήμα της να ανήκει στο Μαυροβούνιο. Η λίμνη αποτελεί σημαντικό υγροβιότοπο αγρίων πτηνών της Ευρώπης, με τοπία έντονου φυσικού κάλλους, ανεξερεύνητες γωνιές και ένα μέρος με απίστευτη ηρεμία και γαλήνη. Από την όμορφη διαδρομή που κάναμε αποφασίσαμε να κάνουμε μια στάση σε ένα ψαροχώρι που τα τελευταία χρόνια έχει αρχίσει να γίνεται αρκετά γνωστό, το Karuc. Ένα ειδυλλιακό μέρος με λίγο κόσμο κυρίως ντόπιους, πέτρινα σπιτάκια, ψαρόβαρκες και μια θέα που δεν θα σε απογοητεύσει καθόλου.

Περάσαμε την μίση μας μέρα στο Karuc και συνεχίσαμε για την Ποντκόριτσα, όπου κάναμε μικρή στάση για καφέ στο κέντρο της πόλης και επίσκεψη στον Καθεδρικό ναό της Ανάστασης του Χριστού. Εξωτερικά αλλά και εσωτερικά ο ναός είναι πραγματικά το διαμάντι του Μαυροβουνίου.

Χρήσιμα Tips

✈️ Χιλιόμετρα: 1.600 Km.

✈️ Κόστος Καυσίμων: Περίπου 150 ευρώ.

✈️ Απαραίτητα Έγγραφα: Α.Τ και Πράσινη κάρτα οχήματος.

✈️ Ιδανικές εποχές: Άνοιξη – Καλοκαίρι.

✈️ Τεράστια ΠΡΟΣΟΧΗ στους δρόμους της Αλβανίας, οι οδηγοί είναι αρκετά επικίνδυνοι.

✈️ Ακόμη μεγάλη ΠΡΟΣΟΧΗ στους δρόμους του Μαυροβουνίου αλλά και της Βοσνίας, είναι αρκετά στενοί και σε κάποια σημεία έχουν μικρές εώς καθόλου πινακίδες.

✈️ Πάντα να ακολουθείτε κεντρικούς δρόμους.

© 2022, The Travellers. All rights reserved.

Travel Editors at 13 | Website

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.