Europe Stories Tips & Thoughts Ισπανία

Ανδαλουσία: Τι να δεις και τι να κάνεις σε 4 ημέρες

Τι έρχεται στον νου σου όταν ακούς Ανδαλουσία; Φλογερά flamenco, μαυριτανικά παλάτια, νόστιμα tapas και γραφικές πόλεις; Ε, αυτό ακριβώς θα συναντήσεις εάν αφεθείς στη μαγεία της νότιας ιβηρικής χερσονήσου. Μπορεί να την επισκεφτείς λίγες μέρες αλλά θα την ερωτευτείς για πάντα!

Λίγα λόγια για την Ανδαλουσία, για να ξέρεις τι παίζει πριν πας

Η Ανδαλουσία είναι η νοτιότερη  από τις 17 περιφέρειες της Ισπανίας με πρωτεύουσα τη Σεβίλλη. Κατοικείται σχεδόν από 8 εκατομμύρια κατοίκους και βρέχεται από τη Μεσόγειο και τον Ατλαντικό. Επίσης, συνορεύει με την Πορτογαλία και νότια με το Γιβραλτάρ. Η ιστορία της Ανδαλουσίας είναι μακρά, κάτι που μαρτυρούν τα κτήρια αλλά και το κράμα των διαφορετικών πολιτισμών που έχουν δημιουργήσει την Ανδαλουσιανή κουλτούρα! Ξεκινάει από τα μυθικά χρόνια του Ηρακλή (!) , ναι καλά διάβασες, ο οποίος περιπλανήθηκε στην περιοχή και λατρεύτηκε από τους ντόπιους. Αργότερα, άλλαξε πολλά χέρια κατοχής η περιοχή, Ρωμαίοι, Χριστιανοί, Βάνδαλοι, Βησιγότθοι πέρασαν και άφησαν τα δικά τους αποτυπώματα. Όμως ανεξίτηλα έμειναν τα σημάδια των Μουσουλμάνων που κατείχαν την ευρύτερη περιοχή για περίπου 700 χρόνια! Γι’ αυτό και πήρε το όνομα από την αραβική λέξη που περιέγραφε τη μουσουλμανική Ιβηρική χερσόνησο, «Αλ-Άνταλους».

1η μέρα: Σεβίλλη, η αρχόντισσα της Ανδαλουσίας

Πετάξαμε που λες, για Σεβίλλη με απευθείας πτήση της Aegean Airlines από την Αθήνα στα τέλη του Ιούνη. Αν και φοβηθήκαμε λίγο για τη ζέστη ήταν τελικά μία χαρά! Είμαστε άλλωστε συνηθισμένοι στα 30άρια οπότε who cares! Η Σεβίλλη μας καλωσόρισε από τις πρώτες ώρες, αφού ενώ φτάσαμε τα μεσάνυχτα ο παλμός της πόλης ήταν αμείωτος, ο κόσμος στα μαγαζάκια έπινε μπύρες και έτρωγε tapas και οι πεζόδρομοι ήταν γεμάτοι νεολαία! Το ιστορικό κέντρο της πόλης δεν είναι δύσκολο να το ανακαλύψεις, ξεκινάει από τις όχθες του Γουαδαλκιβίρ και εκτείνεται έως την πλατεία της Ισπανίας. Ξεκινήσαμε τη μέρα μας με παραδοσιακές τοστάδες στο υπέροχο la cacharreria και περιπλανηθήκαμε στα στενά σοκάκια του κέντρου. Ήπιαμε στα όρθια του bar EL Comercio ένα καφεδάκι, πριν απολαύσουμε τον υπέροχο καθεδρικό ναό της Σεβίλλης και την επίσκεψή μας στο real Αlcazar, το βασιλικό ανάκτορο.

Η επόμενη στάση μας ήταν η Plaza de España (πλατεία της Ισπανίας) και πολύ γρήγορα καταλάβαμε γιατί την ονομάζουν έτσι! Η πλατεία, η οποία βρίσκεται στο πάρκο της Μαρίας Λουΐζας, κατασκευάστηκε για την Ιβηροαμερικανική έκθεση του 1929 και περιλαμβάνει αφιερώματα για όλες τις περιφέρειες της Ισπανίας. Είναι εξαιρετικό παράδειγμα της αναγέννησης στην ισπανική αρχιτεκτονική και οι πολύχρωμες πορσελάνινες λεπτομέρειες θα σε ξετρελάνουν. Αξίζει να νοικιάσεις βαρκάκι και να κάνεις μία βόλτα στο κανάλι (η μισή ώρα κοστίζει 6 ευρώ), ενώ σε κάθε γωνιά της θα ακούς μελωδίες φλαμένκο από πλανόδιους χορευτές! Μετά τη βαρκάδα, μία στάση για Tapas και δροσερές ισπανικές μπύρες ήταν απαραίτητη! Στο ιστορικό κέντρο αξίζει να χαζεύεις τις εσωτερικές αυλές που θυμίζουν μαροκινά ριάντ και τις λεπτομέρειες της αρχιτεκτονικής που σου φωνάζουν σε κάθε γωνία. Το απόγευμα μία χαλαρή βολτούλα κατά μήκος του ποταμού ενώ πέφτει ο ήλιος, προς τον πύργο torre de oro και μετά για σανγκρίες στην plaza del Salvador θα σε κάνουν να την αγαπήσεις ακόμη περισσότερο!

2η μέρα: Κόρντοβα, η λουλουδένια

Αρκετά νωρίς το πρωί αναχωρήσαμε με το τρένο από τη San Agusta της Σεβίλλης για την Κόρντοβα. Η πόλη εκτός των ιστορικών τειχών δε μας είχε προετοιμάσει με τίποτα για αυτό που θα συναντούσαμε μόλις τα περάσαμε! Ένας ολόλευκος λαβύρινθος γεμάτος με εκατοντάδες γλαστράκια στους τοίχους με λουλούδια. Έρωτας με την πρώτη ματιά! Πρώτη στάση ήταν το τέμενος-καθεδρικός Ναός της πόλης (Μεθκίτα), ένα διαμάντι της Μαυριτανικής αρχιτεκτονικής, ενώ στη συνέχεια περπατήσαμε στη ρωμαϊκή γέφυρα της πόλης, από όπου έχεις μία υπέροχη άποψη της παλιάς πόλης! Μία επίσκεψη στην Κόρδοβα όμως δε θα μπορούσε να ήταν πλήρης χωρίς το  Alcázar de los Reyes Cristianos (το φρούριο των Χριστιανών μοναρχών) και τους κήπους τους, που σε γυρίζει απευθείας πίσω στον μεσαίωνα! Μία must στάση μετά από όλα αυτά, ήταν στο Gastrotaberna la Lianta για salmorejo (κρύα σούπα της Ανδαλουσίας από ντομάτα) και κρύο tinto de Verano (κόκκινο κρασί με λεμονάδα), κάντε το και θα με θυμηθείτε! Μετά την άντληση δυνάμεων η περιπλάνηση στα στενά σοκάκια με τα αμέτρητα γλαστράκια και η ανακάλυψη πολλών ινσταγκραμικών γωνιών ήταν μονόδρομος!

3η μέρα: Γρανάδα, το μαυριτανικό μεγαλείο

Σίγουρα θα έχεις ακούσει ότι η Γρανάδα είναι μία από τις ομορφότερες ισπανικές πόλεις και όχι άδικα! Από την Κόρδοβα στη Γρανάδα πήγαμε με λεωφορείο (tip, ψάξτε τα λεωφορεία alsa και κάντε κράτηση από νωρίς, γιατί είναι πολύ οικονομικά και έχουν άπειρες συνδέσεις και δρομολόγια εντός Ισπανίας, ενδεικτικά εμείς δώσαμε για το Κόρδοβα-Γρανάδα 5 ευρώ το άτομο, την ώρα που το τρένο κόστιζε 48 ευρώ το άτομο!), φτάνοντας στον σταθμό που είναι λίγο έξω από την πόλη, αναζητούσαμε αυτή τη φήμη, αλλά δε μας έκανε τη χάρη, καθώς βλέπαμε απρόσωπα κτήρια και ψηλές πολυκατοικίες! Αμέσως αφήσαμε τα μπαγάζια στο ξενοδοχείο και ξεχυθήκαμε για εξερεύνηση!

Μόλις φτάσαμε στην Puerta Real (το σταυροδρόμι των πιο πολυσύχναστων οδών) και περιπλανηθήκαμε έως τον Καθεδρικό Ναό και την plaza de Colon (εκεί υπάρχει το άγαλμα του Κολόμβου και της βασίλισσας Ισαβέλλας που συμφωνούν για το πρώτο ταξίδι στην Αμερική), είπαμε ότι «ωπ κάτι γίνεται εδώ», το ιστορικό κέντρο αρχίζει να μας καλωσορίζει! Όμως όταν αρχίσαμε να ανηφορίζουμε προς το Αλμπαϊθίν, τότε καταλάβαμε γιατί η Γρανάδα έχει τόσο μεγάλη φήμη! Μία γειτονιά όνειρο που ξεδιπλωνόταν βήμα – βήμα μας έκλεψε το μυαλό! Τα στενά δρομάκια, η αρχιτεκτονική, οι μικροί κήποι και η θέα στα παλάτια της Αλάμπρα σίγουρα θα σε κάνουν δύσκολα να την ξεχάσεις! Μία τοστάδα και ένας φρέσκος χυμός στο los 4 gatos  (5 τραπεζάκια όλα και όλα), επιβάλλονται ώστε να συνεχίσεις την περιπλάνησή σου

Αποκορύφωμα της διαδρομής αποτελεί η πλατεία του Αγίου Νικολάου(mirador de San Nicolas), όπου έχεις απέναντι την Αλάμπρα στο πιάτο και ακούς πλανόδιους Ρομά να τραγουδούν και να χορεύουν. Το απόγευμα της ίδιας μέρας είχαμε οργανώσει να επισκεφτούμε τα παλάτια και τους κήπους της Αλάμπρα, (tip: μπες από νωρίς στο επίσημο site του αρχαιολογικού χώρου της Αλάμπρα και κλείσε τα εισιτήρια πολύ φθηνότερα, αποφεύγοντας τις τεράστιες ουρές. Εάν εξαντληθούν μετά τα βρίσκεις από τρίτο πάροχο σχεδόν σε διπλή τιμή!). Η επίσκεψη ήταν το κάτι άλλο, η περιγραφή μου σίγουρα θα είναι πολύ φτωχότερη από την πραγματικότητα, οπότε για να το καταλάβεις πρέπει να πας! Μία ολοκληρωμένη επίσκεψη στη Γρανάδα θα πρέπει να κλείσει με μία παράσταση Φλαμένκο σε σπηλιά του Σακρομόντε τη συνοικία των Ρομά.

4η μέρα: Μάλαγα, η θαλασσινή

Νωρίς το πρωί ξεκινήσαμε από τον σταθμό των λεωφορείων της Γρανάδας και σε μια μισή ώρα βρισκόμασταν στην πόλη της Μάλαγας. Εκεί φυσούσε ο αέρας της Μεσογείου και η παρουσία της θάλασσας άλλαζε το τοπίο εντελώς! Πολλά φοινικόδεντρα ξεπετάγονταν σε κάθε γωνιά της πόλης, η οποία ήταν γεμάτη από τουρισμό και νεολαία έτοιμη να παρτάρει ξέφρενα! Τα must visit του ιστορικού κέντρου ήταν το μουσείο του Πικάσο (αφού από εκεί καταγόταν ο σπουδαίος καλλιτέχνης), το φρούριο Αλκαζάμπα με την πανοραμική θέα στην πόλη, το ρωμαϊκό θέατρο και ο επιβλητικός Καθεδρικός ναός.

Μια φανταστική ιδέα ήταν να πάρουμε τον παραλιακό πεζόδρομο με τα εκατοντάδες φοινικόδεντρα και να κατευθυνθούμε προς την αρένα των ταυρομαχιών της Μαλαγουέτα (Μαλαγουέτα είναι η αμμουδερή παραλία της Μάλαγας), όπου είχαμε ναι μεν την ευκαιρία να δούμε πώς είναι από κοντά μία τέτοια αρένα αλλά και να θαυμάσουμε μία σπάνια συλλογή φωτογραφιών από τη ζωή του Πικάσο. Στη συνέχεια «σβήσαμε» κάνοντας μία στάση στην παραλία, η οποία ήταν γεμάτη κόσμο και σίγουρα δεν μπορούσε να συγκριθεί με τις ελληνικές ακτές, αλλά εκείνη τη στιγμή μας ήταν μία χαρά! Εάν πας ποτέ στη Μάλαγα μη φύγεις χωρίς να έχεις δοκιμάσει τις παραδοσιακές συνταγές στο Εl Pimpi, με αποκορύφωμα την paella και τα θαλασσινά μεζεδάκια!

Διάβασε και άλλα Europe Stories εδώ.

© 2023, Ioanna Kasampa. All rights reserved.

Travel Editor at 64

#Familytraveler #coupletraveler #fashionoriented #education #storyteller

Είμαι η Ιωάννα Κασαμπά και μπήκα στην ταξιδιωτική παρέα του travelvibe από το 2023. Τα ταξίδια για μένα είναι ζωτικής σημασίας και δεν μπορώ να με φανταστώ να μην ταξιδεύω ή να μην έχω στα σκαριά κάποια από αυτά! Zω μόνιμα στο όμορφο νησί της Χίου και μέχρι στιγμής έχω ταξιδέψει σε 35 χώρες εντός κι εκτός Ευρώπης. Πιο ψηλά στην λίστα μου θα έβαζα τα ταξίδια που κάναμε στο Μπαλί, το Μαρόκο, τον γύρω της Νορβηγίας, το traintrip σε ολόκληρο το Ηνωμένο Βασίλειο και το Αμπού Ντάμπι. Κυρίως ταξιδεύω με την οικογένειά μου καθώς είμαι μητέρα δύο μικρών αγοριών ή ως ζευγάρι με τον σύντροφό μου. Έως τώρα έχω γράψει άρθρα για τον γύρω της Ανδαλουσίας στην Ισπανία και για τον γύρο της Μεγάλης Βρετανίας. Κάθε ταξίδι για μένα ξεκινάει αρκετό καιρό πριν, αφού φροντίζω να έχω κάνει έρευνα όχι μόνο για τη διαμονή και το φαγητό, αλλά για τον πολιτισμό, την τοπική ιστορία που διακατέχει έναν τόπο. Ακόμη φροντίζω να επισκέπτομαι πιο αυθεντικές γειτονιές και να παρατηρώ πώς ζουν οι locals εκεί αλλά και να γεύομαι το street food. Σιχαίνομαι οτιδήποτε τουριστικό και αποφεύγω τις ώρες αιχμής και την πολυκοσμία. Ακόμη, κάθε χώρα αποτελεί για μένα μία πρόκληση αλλά και πρόσκληση όχι μόνο στην κύρια πόλη ή πρωτεύουσά της αλλά και στις επαρχίες της, οπότε ένα σύντομο ή ένα πιο εκτεταμένο τουρ έξω από τα μεγάλα αστικά κέντρα είναι απαραίτητη! Είναι σημαντικό για μένα το ταξίδι να καλύπτεται από φωτογραφίες υψηλής αισθητικής αλλά και με styling προτάσεις που με αντιπροσωπεύουν. Κάτι που πρέπει να ξέρεις για μένα είναι ότι είμαι μία παθιασμένη εκπαιδευτικός Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης και θεωρώ ότι τα ταξίδια είναι ένα ανοιχτό, δημιουργικό σχολείο, έτσι ένα από τα όνειρά μου θα ήταν κάποια στιγμή να ταξιδέψω με τους μαθητές μου στο εξωτερικό και να πάρουν όλη αυτή την πολύτιμη γνώση και εμπειρία. Στον ελεύθερό μου χρόνο αγαπώ να κάνω γυμναστική και να χαζεύω πτήσεις στο skyscanner! Τυχαίο; Εάν θέλεις να πάρεις περισσότερη ταξιδιωτική έμπνευση ακολούθησέ με στα social media. #Familytraveler #coupletraveler #fashionoriented #education #storyteller

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.