World Stories

Ένα travel vibe από το Δελχί

Αναμφίβολα το σημαντικότερο αξιοθέατο της αχανής Ινδίας είναι το Τάζ Μαχάλ, αυτό το υπέροχο ”κόσμημα” ινδομογγολικής αρχιτεκτονικής που χτίστηκε από τον αυτοκράτορα Shan Jahan προς τιμήν της πολυαγαπημένης του συζύγου Mumtaj Mahal που έχασε κατά την γέννηση του 14ου παιδιού τους το 1631.

Υπάρχουν πολλοί τρόποι για να μεταβεί κάποιος ως την Agra που βρίσκεται το μνημείο αγάπης. Από το Δελχί (ή από οποιαδήποτε πόλη) μπορείς να νοικιάσεις αμάξι κ να πας, μπορείς να κλείσεις κάποιο ιδιωτικό τουρ κ να κάνεις την ξενάγηση σου ή να ακολουθήσεις τον indian way με ένα local bus όπως έκανα κ εγώ!

Επέστρεψα ξημερώματα στο Δελχί από την Jaipur κ αμέσως επιβιβάστηκα σε ένα παλιό λεωφορείο τύπου τουριστικό,στο οποίο από ότι παρατήρησα δεν υπήρχε άλλος αλλοδαπός τουρίστας εκτός από εμένα κ ένα ζευγάρι Ρώσων. Ξεκινήσαμε στις 06.00 το πρωί από Δελχί κ με τις συνεχείς στάσεις για ανεφοδιασμό κ ξεκούραση,φτάσαμε στον προορισμό μας στις 12.00 το μεσημέρι. Είχαμε στη διάθεση μας περίπου 3 ώρες για να δούμε τα αξιοθέατα της πόλης έως ότου φύγουμε.

Η είσοδος για το Τάζ Μαχάλ κοστίζει 1000 ρουπίες για τούς ξένους επισκέπτες και 40 για τους Ινδούς υπηκόους. Προτιμήστε να επισκεφθείτε τον χώρο, είτε πολύ νωρίς το πρωί, είτε αργά το απόγευμα αν θέλετε να αποφύγετε τα πλήθη τουριστών. Αφού περίμενα υπομονετικά στην ουρά για το εισιτήριο εισόδου και πήρα το πολυπόθητο χαρτάκι, περιηγήθηκα στους πανέμορφους κήπους κ στο εσωτερικό του μνημείου που απαγορεύονται οι φώτος. Ένα όνειρο μου μόλις είχε πραγματοποιηθεί…

Πάντα με γοήτευαν οι εικόνες που έβλεπα για την Ινδία κ ήταν ένα ταξίδι-όνειρο ζωής να την επισκεφτώ. Όταν χόρτασα πια το μεγαλειώδες οικοδόμημα, επισκέφθηκα μια κοντινή βιοτεχνία χαλιών κ είδα όλα τα στάδια παραγωγής ενός ινδικού χαλιού, από τον αργαλειό κ το πλέξιμο κόμπο-κόμπο, το πλύσιμο,το στέγνωμα κ το κούρεμα.

Πραγματικά τα ινδικά χαλιά είναι έργα τέχνης, φτιαγμένα από μαλλί καμήλας, λάμα κ προβάτων κ βάφονται με φυσικά χρώματα από λαχανικά κ μπαχαρικά. Αν κάποιος προσθέσει χημικά, δεν μπορεί να το εξάγει.

@maxxetto

Μια μέρα πριν το Holi festival σε όλη τη χώρα γιορτάζουν το Holika dahan που θυμίζει το δικό μας κάψιμο του Ιούδα. Περιπλανώμενος στην Agra είδα σε πολλά σημεία να ανάβουν φωτιές με ξερά χόρτα κ περιττώματα ζώων κ να παίρνουν κομμάτια από αυτά σαν ευλογία για το σπίτι τους. Είχα την τύχη να δω πολλές τέτοιες εκδηλώσεις, καθώς κατά την ατελείωτη διαδρομή της επιστροφής μας, κάναμε αρκετές στάσεις σε διάφορα χωριά για να δούμε ναούς κ να προσευχηθούν οι ντόπιοι. Εγώ κ το ζευγάρι των Ρώσων (που δεν μιλούσαν αγγλικά) ακολουθούσαμε χωρίς να καταλαβαίνουμε λέξη!

Πάντως η όλη ατμόσφαιρα κ η εμπειρία ήταν μοναδική. Πολύχρωμοι ναοί με παράξενες θεότητες, κόσμος σε έκσταση, φωτιές κ καπνός παντού, ζώα να περιφέρονται στους δρόμους, λουλούδια κ χρώματα να περιμένουν την αυριανή γιορτή της άνοιξης, το Holi festival.

Επιστρέψαμε πίσω στο Δελχί στις 03.00 τα ξημερώματα κ το μυαλό μου ήταν πλημμυρισμένο από μαγικές εικόνες!  Σίγουρα ένα ταξίδι στην Ινδία φαντάζει μαγικό, όμως ο ταξιδιώτης πρέπει να ξεπεράσει τα όρια του κ να ανεχτεί κάποια πράγματα,να έχει θετική διάθεση κ να απολαύσει τις μοναδικές εικόνες που θα διεγείρουν όλες τις αισθήσεις του.

@siddharthajoshi

Featured photo iholdcamera

© 2019, Mpampis Panteris. All rights reserved.

Έχει πάθος με τα ταξίδια, όνειρο του να γυρίσει ολο τον κόσμο. Όταν δεν ταξιδεύει, πεζοπορεί στα βουνά κ τα φαράγγια της λεβεντογεννας Κρήτης όπου και κατάγεται. Αγαπημένος προορισμός είναι...πάντα ο επόμενος! ''Μια αστραπή η ζωή μας, μα προλαβαινουμε'' το μότο που τον ακολουθεί.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.