World Stories

Πεζοπορία στο Altyn arashan, στο Κιργιστάν

Η Δημοκρατία της Κιργιζίας (κιργιζικά: Кыргыз Республикасы‎, ρώσικα: Кыргызская Республика‎) (γνωστή και ως Κιργιστάν) είναι κράτος της κεντρικής Ασίας. Περικλείεται από την Κίνα, το Καζακστάν, το Τατζικιστάν και το Ουζμπεκιστάν. Πρωτεύουσά της είναι η Μπισκέκ. Προηγουμένως ήταν δημοκρατία της Σοβιετικής Ενωσης και είναι ανεξάρτητη από το 1991. Έχει έκταση 198.500 τ, χλμ. και πληθυσμό 6.389.500 κατοίκους, σύμφωνα με επίσημες εκτιμήσεις του 2019.

Επίσημες γλώσσες της χώρας είναι η κιργιζική (μια τούρκικη γλώσσα) και η ρώσικη. Αποτελεί αναμφίβολα ένα εναλλακτικό προορισμό για τους λάτρεις της φύσης,της πεζοπορίας κ της περιπέτειας! Περπατήστε σε πανέμορφα τοπία δίπλα σε ποτάμια, ιππεύσετε στις στέπες πλάι στη λίμνη κ διανυκτερεύσετε μέσα σε μια παραδοσιακή γιούρτα όπως οι κιργίζιοι νομάδες. Αυτό κάναμε κ εμείς!

Από το Karakol με το λεωφορείο 350 (30 som εισιτήριο) που έχει προορισμό το Αk Suu κατεβήκαμε στο δίχαλο που χωρίζει τις 2 κατευθύνσεις. Από εκεί ξεκινάει η πεζοπορία για το πανέμορφο τοπίο του Altyn arashan όπου ήταν  ο τελικός προορισμός μας. Η διαδρομή είναι 15 χλμ κ χρειάζεται περίπου 4 ώρες για να πραγματοποιηθεί,σε μια ήπια υψομετρική διαφορά (ξεκινήσαμε από τα 1860 μ. και καταλήξαμε στα 2460 μ. υψόμετρο).Καθ’όλη τη διάρκεια της πεζοπορίας βρισκόμασταν δίπλα στο ποτάμι και περπατούσαμε σε ένα κακοτράχαλο χωματόδρομο που χρησιμοποιούν παλιά οχήματα σοβιετικού τύπου για να μεταφέρουν τουρίστες που θέλουν να αποφύγουν το περπάτημα και άλογα που κάνουν αυτή τη διαδρομή.

Στα τελευταία μέτρα της διαδρομής υπάρχει μια κουραστική ανηφόρα που όμως δεν στάθηκε εμπόδιο στα σχέδια μας κ αμέσως μετά αντικρίσαμε το υπέροχο σκηνικό που θα μας φιλοξενούσε εκείνο το βράδυ.

Altyn arashan στα κιργιζικά σημαίνει ”θερμές πηγές” και το μέρος έχει πάρει το όνομα του από τις φυσικές θερμές πηγές που μπορείτε να επισκεφθείτε κ βρίσκονται λίγο έξω από το πρώτο camp, δίπλα ακριβώς από το ποτάμι.

Φτάσαμε στο Altyn arashan και αμέσως αναζητήσαμε ένα μέρος για να μείνουμε το βράδυ. Επειδή ήταν τέλος της καλοκαιρινής σεζόν, δεν υπήρχε πολύς κόσμος και δεν είχαμε κάνει κράτηση γι αυτό. Μείναμε στο Elza guesthouse κ ενώ αρχικά μας ζήτησε 400 σόμ για την γιούρτα (σκηνή) το άτομο και 250 σόμ για το δείπνο, τελικά πληρώσαμε 1000 σομ κ οι δυο μας για όλα. Αφήσαμε τα σακίδια μας κ αρχίσαμε την εξερεύνηση της περιοχής. Πήραμε τα μαγιό μας κ περπατήσαμε περίπου 1 χλμ για να βρεθούμε στις φυσικές θερμές πηγές. Υπάρχουν δεξαμενές που συγκεντρώνεται το ζεστό νερό (38 βαθμοί Κελσίου) κ είναι απόλαυση μετά από την πεζοπορία κ ιδανικό για χαλάρωση.

Η γιούρτα είναι η παραδοσιακή κατοικία των νομάδων του Κιργιστάν που στήνεται το καλοκαίρι κ μαζεύεται το χειμώνα. Χρειάζεται περίπου 45 λεπτά για να στηθεί και αρκετά άτομα για βοήθεια. Στην αρχή τοποθετείται ένα ξύλινο στρογγυλό καφασωτό κ πάνω του στηρίζονται τα ξύλα που συγκρατούν την οροφή. Καλύπτεται με δέρματα ζώων κ από μέσα ντύνεται με χρωματιστά υφάσματα.

Το φθινόπωρο η θερμοκρασία την μέρα είναι αρκετά καλή,το βράδυ όμως που δύει ο ήλιος η θερμοκρασία πέφτει αισθητά κ κάνει αρκετό κρύο οπότε φροντίστε να έχετε μαζί σας κ πιο χοντρά ρούχα.Μια ζεστή σούπα κ ένα πιάτο πιλάφι με κρέας μας έδωσε την ενέργεια που χρειαζόμασταν.

Το σκηνικό μοναδικό, αγελάδες, πρόβατα κ άλογα να βόσκουν αμέριμνα στα λιβάδια, ο ήλιος να ρίχνει τις ζεστές ακτίνες του απέναντι στα καταπράσινα δέντρα και το μόνο που ακουγόταν ήταν ο ήχος από τα γάργαρα νερά του ποταμού.

Το Κιργιστάν ακόμα δεν έχει αλλοιωθεί από τους τουρίστες και είναι ένας ανερχόμενος προορισμός.

Η νέα γενιά αρχίζει να μαθαίνει την αγγλική γλώσσα κάτι που θα βοηθήσει την εξέλιξη τους και πιστεύω ότι τα επόμενα χρόνια αρκετός κόσμος θα θελήσει να γνωρίσει αυτή τη γωνιά του πλανήτη που για πολλούς αποτελεί έκπληξη!

© 2019, Mpampis Panteris. All rights reserved.

Έχει πάθος με τα ταξίδια, όνειρο του να γυρίσει ολο τον κόσμο. Όταν δεν ταξιδεύει, πεζοπορεί στα βουνά κ τα φαράγγια της λεβεντογεννας Κρήτης όπου και κατάγεται. Αγαπημένος προορισμός είναι...πάντα ο επόμενος! ''Μια αστραπή η ζωή μας, μα προλαβαινουμε'' το μότο που τον ακολουθεί.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.